Як себе вести з гіперактивними дітьми. Рекомендації педагогам
Працівникам освітніх закладів завжди треба
пам'ятати, що гіперактивність, це не особливості темпераменту чи
характеру дитини, не наслідок виховного процесу батьків, а медичний
діагноз! Тому батьків треба сприймати не як першопричину
«поганої» поведінки дитини, а спробувати зробити їх союзниками і разом,
об'єднавши зусилля, допомогти дитині адаптуватися в колективі та
отримувати знання.
1. Педагогам було б корисно знати ознаки синдрому дефіциту уваги, адже це ключ до розуміння малечі. Вчителі мають орієнтуватися в особливостях сприймання, уваги, пам'яті гіперактивних дітей, щоб в якомога доступнішій формі організувати розумову діяльність.
2. Дитина з гіперактивністю повинна завжди бути «на виду». Краще, якщо основне місце сидіння в класі буде в центральному ряді, на першій парті або навпроти стола вчительки. Так педагог може максимально стримувати увагу дитини, а для дитини це можливість швидко звернутися за допомогою у разі виникнення труднощів.
3. Завдання, які надаються гіперактивній дитині мають свої особливості. Так, намагайтесь давати завдання які відповідають рівню знань дитини. Оскільки дуже легке чи дуже складне завдання - це привід для швидкого переключення уваги, яку і так тяжко втримати. Наступна особливість - на певний окремий відрізок часу давайте виконувати лише одне завдання, якомога чіткіше проговоривши умову і використовуючи якомога менше слів. І останнє, якщо завдання, яке треба виконати досить велике, допоможіть малечі розбити його на окремі частини і контролюйте виконання кожної.